SEO

Øg din konverteringsrate med en søgemaskineoptimeret hjemmeside

Hvad er SEO?

Search Engine Optimization, Søgemaskineoptimering eller SEO er alle termer for en række aktiviteter, man kan udføre på og omkring sin hjemmeside, for at Google finder hjemmesiden relevant for den rette målgruppe.

Groft set kan SEO-aktiviteterne inddeles i tre temaer:

  • Indhold
  • Teknisk SEO
  • Linkbuilding (hvilke kilder der linker til din hjemmeside)

En solid SEO-strategi, bør udarbejdes med fokus på alle tre temaer. Afhængigt at branchen og hjemmesidens udgangspunkt kan nogle parametre vægtes højere end andre.

Hvorfor SEO?

Mange, som investerer penge i SEO, har et ønske om at ligge nummer 1 på Google på en række bestemte søgeord. Men du kan ikke gå i banken med dine nummer 1-placeringer.

En investering i SEO skal føre til salg. Og afkasten heraf skal være større end selve investeringen. Det vil den ikke være fra dag et af – hvorfor SEO skal anses som en investering.

At ligge nummer 1 på en række relevante søgeord er naturligvis en god måde at få kundernes opmærksomhed på. Men hvis kunderne falder fra, så snart de lander på din hjemmeside (eksempelvis hvis hjemmesiden er langsom), så er det lige fedt. Derfor er SEO mere end “blot” at ligge nummer 1 på Google, og ligeledes derfor er alle tre temaer indenfor SEO vigtigt.

Hvornår begynder SEO at generere leads?

Der er mange parametre, som har betydning for, hvornår SEO begynder at virke. Her er et par eksempler:

  • Domænets alder — hvis hjemmesiden har været online i mange år, vil det som regel have en positiv indflydelse på SEO-værdien
  • Konkurrence i branchen — Hvis konkurrencen er stor, har du formentlig også mange konkurrenter, som ønsker at arbejde med de samme søgeord som dig.
  • Hjemmesidens omfang — Jo mere detaljeorienteret din hjemmeside er, desto nemmere er det for Google at vide, præcis hvor på din hjemmeside, de skal smide potentielle kunder hen.
  • Webdesign – En brugervenlig hjemmeside slår til hver en tid en hjemmeside, som ser flot og fancy ud.

Som tommelfingerregel anbefaler jeg altid, at man giver SEO et halvt år. Som konsulent udregner jeg prisen ud fra en halvårsplan, for på sådan et budget kan de fleste virksomheder, som ønsker at investere i SEO være med.

Der er ingen garanti for resultater, når man investerer i SEO. Målet er at ramme korrekt på Googles algoritmer, men disse er ikke kendte for offentligheden. Derfor er en SEO-strategi bygget på analysering og erfaring. Det er nødvendigt at stole på processen.

Skal jeg hjælpe dig?

Jeg har arbejdet med SEO siden 2016, og skabt brugbare resultater for virksomheder i mange forskellige brancher. Hvis du vil høre mere om, hvordan jeg kan hjælpe dig, så kontakt mig i dag. Det kan du gøre ved at sende en mail til kira@goldenpine.dk eller ved at give mig et ring på telefon: 53 69 78 56.